let's make every day a digital day!

Online Mediahuis Digital Enterprises verwerft belang in Formule1 website GPBlog.nl

AMSTERDAM - Mediahuis Digital Enterprises verwerft een belang van 50% in de Formule 1 website GPBlog.nl, en gaan voor het marktleiderschap binnen Europa. GPBlog lanceert vandaag een geheel nieuwe website waar het technische team de afgelopen maanden hard aan heeft gewerkt. De reden van de deelneming is het vergroten van het Mannen/Sport bereik binnen het Online Mediahuis, en het inspelen op de snelgroeiende Formule 1 markt.

GPBlog.nl is twee jaar geleden gestart door Sebastiaan en Thierry Bakker vanuit hun toenmalige webdesignbedrijf. In korte tijd groeide de website uit naar een serieus online bereik. Om de verdere groei mogelijk te maken hebben zij inmiddels een professionele Formule1 redactie gevormd.

“In 2016 ben ik samen met mijn broer GPblog gestart met de gedachte om een verschil te maken in het Formule 1 nieuws landschap. De samenwerking met Digital Enterprises zorgt ervoor dat we onze (internationale) ambities met betrekking tot Formule 1 kunnen waarmaken”, aldus Sebastiaan. “Na twee succesvolle Formule 1 seizoenen is de tijd nu rijp om GPblog naar een hoger niveau te tillen. Sinds onze start in 2016 zijn wij enorm gegroeid binnen Nederland. Met Digital Enterprises hebben wij de ideale partner gevonden die zeer deskundig is in het snel veranderende medialandschap, zodat wij de groei niet alleen op nationaal, maar ook op internationaal niveau kunnen doorzetten”, voegde Thierry toe.

“Formule 1 is een snelgroeiende markt en voor ons een strategische zet om nog meer mannenbereik toe te voegen aan ons Online Mediahuis. We bereiken inmiddels 5 miljoen mannen per maand met onze huidige titels. GPBlog staat nu op positie 3 in Nederland maar moet minimaal naar 1 miljoen unieke bezoekers per maand en hiermee marktleider worden”, aldus Melvin Bostelaar van Digital Enterprises.